Pielęgnacja gipsu biodrowego typu żabka

        Gips żabkowy to nie lada wyzwanie nie tylko dla niemowlaka, ale również dla jego rodziców. Sporo czasu zajęło mi wypracowanie sprawnych sposobów pielęgnacji. Co zrobić, aby gips w okolicach krocza nie robił się mokry i brzydko pachnący? Szukając odpowiedzi w internecie znalazłam patenty na suszenie suszarką i inne tego typu ekstermalne pomysły. Postanowiłam znaleźć takie rozwiązania, które będą bezpieczne dla dziecka i nie doprowadzą do konieczności używania takich środków.
         Pod spodem zobaczycie nasze sposoby na przewijanie krok po kroku.

1. Tak wygląda "goły" gips przed jakimkolwiek zabezpieczeniem. Zapewniam, że jeśli w tym momencie zdecydujesz się założyć jedynie pampersa- wszystko, co wydali twój maluszek- wpłynie pod gips, zmoczy go i wybrudzi.
2. Moim pomysłem nr 1 są wkładki higieniczne. Obklejając nimi brzegi gipsu minimalizuję jego kruszenie i namoczenie. Nie trzeba ich zmieniać przy każdym przewijaniu. Wystarczy obserwować, czy są mokre lub brudne. Nie jest istotne to, jakiej firmy będą wkładki. Możecie sami zaobserwować, które z dostępnych będą trzymać się najlepiej i będą dopasowane do wielkości wycięcia u waszego dziecka. 
3. Kolejny etap to włożenie w wycięcie podpaski. Po licznych próbach okazało się, że w naszym przypadku najlepsze są podpaski Bella maxi bez skrzydełek. Moja córeczka jest drobna, dlatego muszę odcinać jeden koniec na około 5 cm, ponieważ podpaska w przeciwnym razie wystaje z tyłu poza wycięcie i powoduje zmoczenie gipsu. Waże jest, żeby podpaskę włożyć do środka wycięcia. Obciętą stronę umieszczam z tyłu - to, co z niej wypłynie dostaje się bezpośrednio do pampersa.
4. W zależności od tego, ile miejsca wolnego zostaje między podpaską a gipsem, dokładamy zwyczajną watę. W poprzednim gipsie mielismy zdecydowanie większe wycięcie i było potrzebne więcej waty. 
 5. Ostatni etap to założenie pampersa. Dobrze, jeśli jest on większy o rozmiar lub dwa od tego, którego używaliście przed gipsem. Ważne, by pampersy były na tyle duże, żeby ich gumowe ranty nie wchodziły do środka wycięcia. Pampers jest jedynie otulaczem całego gipsu. Nie ma kontaktu ze skórą maluszka, dlatego nie warto inwestować w drogie pieluszki.
Używam również zasypki, która pomaga w utrzymaniu suchości w okolicach gipsu. Jeżeli macie jakieś pytania dotyczące innych aspektów pielęgnacji to piszcie śmiało :)

Komentarze

Unknown pisze…
Mam do pani pytanko :) no i stało zakończyliśmy gips, to w jaki sposób pani jego suszyła?
Z góry dziękujemy za odpowiedz
Unknown pisze…
Przepraszam zakończyliśmy = zabrudzilismy
Mirella pisze…
Niestety dopiero teraz zauważyłam Pani komentarz. Jeżeli zabrudzenia były na zewnatrz, to czyściłam je gąbeczką jak do naczyń (tą szorstką częścią) i wodą z mydłem. Starałam się mocno nie zamoczyć. Po czyszczeniu starałam się zostawić gips bez pieluszki( z samą podlaską)do wyschnięcia.
Anonimowy pisze…
Byliście u nas na oddziale prawie 5 lat temu, a ja nadal polecem bloga rodzicom dzieci w gipsie żabka. Pozdrawiam pielęgniarka z Degi :)

Popularne posty